۸ صفحه ای که هر وب سایتی باید داشته باشد!-قسمت اول

۸ صفحه ای که هر وب سایتی باید داشته باشد!-قسمت اول

اگر می خواهید وب سایت شما یک ابزار بازاریابی کارآمد برای شرکت یا سازمانتان باشد باید به محتویات آن توجه ویژه ای داشته باشید. بنابراین برای اطمینان از کارآمدی وب سایت خود باید این صفحات را در آن بگنجانید.

صفحه اصلی

بیشتر مراجعین وب سایت شما از طریق این صفحه وارد وب سایت شما می شوند این صفحه مانند نمای ساختمان است باید ساده شیک باشد و طراحی متناسب با زمینه کاری شما داشته باشد. صفحه اصلی نباید کاربر را گیج کند نباید از گرافیک های زننده در آن استفاده شود مانند این تبلیغاتی که با سرعت بالا چشمک می زنند! در یک کلام صفحه اصلی شما به اعتبار شما برمی گردد بنابراین باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل شوید.

شما چند ثانیه بیشتر فرصت ندارید کاربر شما در این چند ثانیه تصمیم می گیرد در وب سایت شما بماند یا خیر! آیا شما مشکل او را می توانید حل کنید یا باید به دنبال منبع دیگری بگردد. بنابراین کلماتی که برای توصیف کالای خود استفاده می کنید همراه با تعداد کمی تصویر می توانید کلید موفقیت وب سایت شما باشد.

درباره ما

شاید بگویید من کسب و کاری در اینترنت دارم که کاملا غیر شخصی است، اما این توجیه درستی نیست. صفحه «درباره ما» وب سایت شما به مشتریان احتمالی می گوید شما که هستید. با اضافه گویی درباره تعهد کاری و کیفیت کالا و خدماتتان در این صفحه وقت آنها را تلف نکنید. مختصر و مفید اطلاعات لازم را در اختیار کاربران خود قرار دهید همین و بس.

در این صفحه درباره پیشینه کاری و علاقه مندی های خود توضیح دهید اجازه دهید شخصیت شما در این صفحه بدرخشد. و حتی یک عکس رسمی از خود را همراه با آرم سازمانتان در این صفحه قرار دهید. و به این ترتیب بازدیدکنندگان از وب سایت احساس می کنند شما را می شناسند. همه این کار های برای این است که آنها به شما اعتماد کنند.

توصیف کالا

بسیاری از مدیران وب سایت ها فکر می کنند اگر اطلاعات کالای خود را در اختیار کاربران قرار دهند تلفن آنها کمتر زنگ می خورد و مشتریان احتمالی را از دست خواهند داد و این اشتباه است.

دلیل اصلی که افراد در اینترنت جستجو می کنند این است که به دنبال اطلاعات می گردند. بنابراین کالای خود را با جزییات به گونه ای توصیف کنید که کاربران بتوانند تصمیم بگیرند. اگر توصیف شما قانع کننده نباشد یا اطلاعات کافی در اختیار آنها قرار نداهد شک نکنید که به سراغ وب سایت دیگری خواهند رفت که نیاز آنها را رفع نماید. اگر اطلاعات کافی درباره کالاها در وب سایت خود قرار ندهید حتی ممکن است وب سایت شما را از طریق موتور های جستجو پیدا نکنند. و به سراغ وب سایت دیگری بروند.

توصیه مشتریان

البته بسیار مهم است که توانایی ها و قابلیت های خود را به گونه ای شایسته در وب سایت نمایش دهید، اما بیان رضایت مشتری های قبلی شما از زبان خودشان می تواند مشوقی برای خرید باشد.

در وب سایت خود صفحه قرار دهید که حاوی سخنان مشتریان شماست. مطمئن شوید که این سخنان با جزییات و مشخصاً برای هر کالا باشند. جمله ای مانند « من عاشق محصولات این شرکت هستم» به اندازه کافی  تاثیر گذار نخواهد بود. بهتر است سخنانی که درباره کالای شما با جزییات کامل توضیح داده و توضیحاتی درباره دلیل انتخاب آن ارائه داده اند در این صفحه قرار گیرند.

بخش دیگری که در این صفحه می توانید قرار دهید تحقیقاتی میدانی است که شما درباره رفع مشکل مشتریان انجام داده اید. و به این ترتیب به آنها می فهمانید که چگونه با موفقیت مشکل آنها را حل کرده اید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *